Nieuws, december 2008

30 december 2008

Rotterdamse politiek roept op: protesteer tegen aanval Gaza

De Rotterdamse afdelingen van SP, PvdA, GroenLinks, D66, het Palestina Komitee Rotterdam en diverse andere organisaties roepen Rotterdammers op vrijdagavond te protesteren tegen de grootschalige bombardementen op de Gazastrook die afgelopen weekend begonnen. De organisatoren vinden dat de Nederlandse regering het geweld tegen de Palestijnse bevolking ondubbelzinnig moet veroordelen. Minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen heeft dat tot dusver niet willen doen, in tegenstelling tot de VN-Veiligheidsraad.

30 december 2008

Kabinet moet geweld Israël veroordelen – kom in actie!

De dag na kerst is Israël begonnen met grootschalige bombardementen op de Gazastrook. Die aanval heeft al honderden doden geëist, en meer dan duizend gewonden liggen in ziekenhuizen die nauwelijks nog medicijnen hebben. Kom in actie tegen de aanval en de houding van de Nederlandse regering: kom vrijdag 2 januari om 19.00 naar het centrum van Rotterdam (hoek Beursplein / Korte Hoogstraat, bij de HEMA).

24 december 2008

Gratis openbaar vervoer: ouderen, gefeliciteerd!

De SP is blij met het gratis openbaar vervoer voor Rotterdamse ouderen in 2009. Zo kunnen ouderen makkelijker eens de stad in, en familie of vrienden bezoeken zonder steeds weer met de kosten rekening te hoeven houden.

Maak eindejaarsuitkering toegankelijker

De gemeente Rotterdam geeft mensen die van een laag moeten rondkomen een tegemoetkoming van 50 euro. Dat vindt de SP een prima gebaar, maar het zou minder omslachtig moeten zijn om aan het geld te komen. Daarom stelde ze vandaag vragen en deed voorstellen om het eenvoudiger te maken om het geld te krijgen.

Schiebroekers voelen zich weggejaagd

Samen met bewonersgroep Asserweg / Meijersplein/ Schiebroek-Zuid haalden SP’ers de afgelopen week enquêtes op in Schiebroek-Zuid. Het ziet ernaar uit dat veel bewoners graag in hun woning willen blijven, en dat de sloop van hun huizen én van de sociale samenhang overbodig is.

20 december 2008

SP deelt kerstkaart uit in Prins Alexander

Vandaag waren zeven actieve SP'ers en een opvallende bakfiets te vinden in vijf verschillende winkelcentra in de deelgemeente Prins Alexander. Zij deelden hier de kerstkaart uit die de kerngroep en de fractie van de SP in Prins Alexander jaarlijks maken voor de bewoners en SP-leden van deze deelgemeente.