Gratis openbaar vervoer: ouderen, gefeliciteerd!

24 december 2008

Gratis openbaar vervoer: ouderen, gefeliciteerd!

De SP is blij met het gratis openbaar vervoer voor Rotterdamse ouderen in 2009. Zo kunnen ouderen makkelijker eens de stad in, en familie of vrienden bezoeken zonder steeds weer met de kosten rekening te hoeven houden.

De SP heeft de afgelopen tijd actie gevoerd voor gratis openbaar vervoer voor 65-plus in de hele regio. Duizenden ouderen hebben die oproep met hun handtekening ondersteund. Het gratis OV voor Rotterdamse 65-plussers is een mooi eerste succes.

De gemeente Rotterdam heeft helaas nog niet willen besluiten om het gratis OV blijvend te maken – voor 2009 is het geregeld, maar voor 2010 en de jaren erna nog niet. De SP zal dat begin 2009 voorstellen in de gemeenteraad. Ook vinden we dat het openbaar vervoer voor mensen met een handicap (Vervoer op Maat) nog dit jaar gratis moet worden.

De SP wil dat op den duur alle Rotterdammers gratis met het openbaar vervoer kunnen reizen. Dat is goed voor het milieu, helpt tegen de files en zo houden we de stad voor iedereen bereikbaar. We zullen ons daar de komende tijd voor blijven inzetten.

Rotterdamse ouderen: een heel plezierige reis en een goed 2009!

Zo kwam het gratis openbaar vervoer er: