Bestuur

Het bestuur van de SP Rotterdam bestaat uit 8 mensen. Op 24 mei 2022 is een deel van onderstaand bestuur gekozen door de leden en op 12 april 2023 is het bestuur uitgebreid (nieuwe voorzitter en organisatiesecretaris). Hieronder een overzicht van de huidige bestuursleden.

Voorzitter: Emin Basoglu
Emin is al jaren fractiemedewerker voor de SP op het stadhuis. Hij heeft enorme kennis opgebouwd van vele hoofdpijndossiers in de gemeenteraad. Ook heeft Emin tal van huurdersacties geleid. Onder andere acties tegen de sloop van de Pompenburgflat en de acties tegen achterstallig onderhoud met huurders in IJsselmonde.
Organisatiesecretaris:  Jeremy van den Berg
Algemeen Bestuurslid: Theo Coskun
Theo is één van de meest ervaren SP’ers van Rotterdam. Al decennialang is hij actief voor de SP. Bij acties tegen de sloop van betaalbare woningen en voor goed onderhoud van huurhuizen. Bij acties tegen de armoede in de stad en voor eerlijke beloningen voor iedereen. Theo heeft eerder al 12 jaar namens de SP in de gemeenteraad van Rotterdam gezeten en kent de politieke wereld dus als geen ander. Ook is hij 4 jaar wethouder in Charlois geweest en 4 jaar vicevoorzitter van de Gebiedscommissie Noord.
Algemeen Bestuurslid: Maurits Hondmann
Algemeen bestuurslid: Gabriel van den Berg
'Geen woorden, maar daden' is de lijfspreuk van Gabriel. Als voormalig medewerker toezicht en handhaving en wijkregie begrijpt hij de taal van de Rotterdamse werkvloer als geen ander. Gabriel heeft veel praktijkervaring in de Rotterdamse afdeling te brengen, net als enthousiasme om meer te leren en een flinke dosis humor.
Algemeen bestuurslid: Tom Breedveld
Tom heeft in korte tijd al veel voor de afdeling Rotterdam kunnen betekenen. Als één van de belangrijke krachten in de raadscampagne heeft hij laten zien veel werk te kunnen verzetten, daarnaast heeft hij ook nog veel kennis die van grote waarde voor een SP-afdeling is.
Algemeen bestuurslid: Wouter van den Brink
Als kersverse partijgenoot is Wouter afgelopen winter meteen in het diepe gesprongen. Als één van de drijvende krachten in de campagne heeft de bioloog en ICT-er veel betrokkenheid bij en enthousiasme over de SP laten zien, die hij graag verder uitbouwt en inzet in het afdelingsbestuur.
Algemeen bestuurslid: Floor van Dongen
Floor is een creatief talent met een achtergrond in kunst en dans. Zij heeft al verschillende creatieve projecten binnen de afdeling tot uiting gebracht en zit boordevol plannen om dat in de toekomst voort te zetten. Floor is een echte sfeermaker die al veel in actie is gekomen, bijvoorbeeld voor behoud van recreatieoord Hoek van Holland.