Hulpdienst

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. En dat gelijk krijgen wordt voor gewone mensen steeds moeilijker nu de sociale rechtshulp wordt afgebroken.

De SP organiseert daarom al sinds jaar en dag spreekuren voor mensen die zich geen raad weten met het invullen van de belastingaangifte of problemen hebben met hun werkgever, uitkeringsinstantie, verhuurder of gemeente. De spreekuren zijn toegankelijk voor iedereen, SP-lid of niet. Je krijgt hier advies of we verwijzen je door naar een instantie die beter kan helpen. Juridische hulp kunnen wij niet bieden. Even snel de knelpunten oplossen ook niet.

We bieden wel een luisterend oor, plus onze kennis en ervaring. Want soms heeft een onafhankelijk persoon meer overzicht dan iemand die middenin in de narigheid zit. Wij denken mee. Wij kunnen helpen om dingen uit te zoeken. Wij weten hoe je een brief moet schrijven die gelezen wordt. Waar een probleem is, is een oplossing, denken wij. We kunnen ook helpen bij het doen van aanvragen (bijvoorbeeld voor huur- of zorgtoeslag). Zo nodig verwijzen wij door naar de juiste instanties. En als er zaken zijn die om stevige actie vragen, dan kan de hulpdienst ook helpen. Daar zijn we de SP voor!

SP-Hulpdienst Rotterdam

In verband met de corona-maatregelen vinden er geen fysieke spreekuren meer plaats. Elke dinsdag en vrijdag telefonisch spreekuur van 10:00-13:00 uur. Vragen mogen ook per e-mail worden gesteld.

Gaffelstraat 61-B, 3014 RC Rotterdam
T  010 707 48 78 (tijdens spreekuur)
hulpdienstrotterdam@sp.nl