Hoe kan ik actief worden?

De SP is anders dan andere politieke partijen. Wij zijn niet alleen rond de verkiezingen actief, maar altijd. Wij zijn denkers én doeners. De SP afdeling Rotterdam draait op vrijwilligers, die er samen hard aan werken hun stad socialer maken. Wij kunnen extra helpende handen altijd goed gebruiken.

Wat zoeken wij?
Mannen en vrouwen, jong en oud, om de SP in Rotterdam verder te versterken. Dat kan op allerlei gebieden en manieren, afhankelijk van jouw specifieke interesse, vaardigheden en de tijd die je te besteden hebt. Hieronder vind je een overzicht van allerlei werkzaamheden die voorkomen in onze SP-afdeling. Heb je interesse? Laat het ons dan weten! Of kijk in onze vacaturebank!

Wat bieden wij?
Bovenal: een gezellige omgang met alle anderen die voor SP actief zijn. Verder bieden we iedereen de mogelijkheid zich verder inhoudelijk te verdiepen. Daartoe organiseren we regelmatig een lokale cursus politieke basisvorming van vier avonden. Voor specifieke taken zijn er landelijke cursussen rond een thema, die je kunt volgen. Kortom: vrijwilligerswerk bij de SP is samen flink aan de slag, maar je krijgt er ook wat voor terug!

Wat kan ik doen?

• Gewoon een keer praten over wat jij zou kunnen betekenen in de SP? Neem contact met ons op: stuur een e-mailtje naar rotterdam@sp.nl.
  • Wil je in je wijk aan de slag met een bepaald onderwerp, of de leden van de gebiedscommissie van de SP iets laten weten? Kijk dan in dit overzicht.
  • Op deze site vind je een vacaturebank met een overzicht van stedelijke taken - van verslaggever tot knutselaar - waar je je voor kunt inzetten.
  • Regelmatig komen de actieve leden van de SP in Rotterdam bij elkaar voor bijvoorbeeld een ledenvergadering. Twee tot drie keer per jaar organiseren we een cursus politieke basisvorming van vier avonden. Kom een keer langs! De data vind je in de agenda.