Nieuws, oktober 2013

31 oktober 2013

Ouderen voeren actie tegen Aafje thuiszorg

Na de werknemers komen ook cliënten in verzet tegen de afbraak van de huishoudelijke zorg, zoals tegen het nieuwe werken van Aafje. Uit efficiëntie-oogpunt wil Aafje schoonmaakploegen van twee personen langs de huizen sturen. Bewoners van de Oosterwiek kwamen in opstand en zochten contact met het meldpunt van de SP.

Ouderen krijgen hulp van SP Meldpunt Thuiszorg

31 oktober 2013

SP Charlois strijdt voor WMO-raad

In de deelraadsvergadering van 28 oktober heeft de SP-fractie in Charlois een amendement (wijziging) ingediend om de deelgemeentelijke inspraak over zorg en welzijn met een WMO-panel te behouden en zelfs uit te bouwen naar een WMO-(advies)raad.

Herinrichting geen verbetering OV Marconiplein

Op het Marconiplein passeren drie tramlijnen, en hebben tramlijnen 4 en 23 hun eindpunt. In 2013 is dit plein heringericht, waarbij fietspaden en tramsporen een andere loop kregen. Het Marconiplein is er door twee opeenvolgende herinrichtingen sterk op achteruit gegaan volgens de SP. De SP-fractie stelde daarom schriftelijke vragen aan het dagelijks bestuur van de Stadsregio.

17 oktober 2013

SP: knokken voor Rotterdamse speeltuinen heeft geholpen

Afgelopen week verscheen de Notitie Toekomst Rotterdamse Speeltuinen. De SP is redelijk tevreden met de notitie, omdat veel van de eisen en adviezen van de speeltuinen door de wethouder zijn overgenomen. De meeste speeltuinen werden op korte termijn met sluiting bedreigd. De SP-fractie organiseerde eerder dit jaar een druk bezochte bijeenkomst op het stadhuis met een groot aantal speeltuinen, om de voorwaarden voor een goed gemeentelijk speeltuinenbeleid op een rijtje te zetten heeft.

ROOD: Wolfert van Borselen spreekt zich uit

ROOD Rotterdam voert actie bij middelbare scholen voor het behoud van de studiefinanciering en met resultaat! Vandaag sprak de directeur van de Wolfert van Borselen scholengroep zich uit nadat vele leerlingen hun steun hadden betuigd.

Directeur Wolfert van Borselen scholengroep spreekt zich uit voor stufi Lees verder
15 oktober 2013

HuurSpreekuur in Rotterdam

Huurders hebben per 1 juli minimaal 4% huurverhoging gekregen, maar veel van hen blijken te kampen met achterstallig onderhoud en gebreken aan hun woning. Ook over de communicatie door en met de corporaties zijn huurders ontevreden. De Rotterdamse SP start daarom samen met actieve bewoners uit Noord een HuurSpreekuur.