SP Charlois strijdt voor WMO-raad

31 oktober 2013

SP Charlois strijdt voor WMO-raad

In de deelraadsvergadering van 28 oktober heeft de SP-fractie in Charlois een amendement (wijziging) ingediend om de deelgemeentelijke inspraak over zorg en welzijn met een WMO-panel te behouden en zelfs uit te bouwen naar een WMO-(advies)raad.

Het WMO-panel Charlois kan nu nog gevraagd en ongevraagd adviezen over zorg en welzijn aan de deelraad uitbrengen. Maar omdat de deelgemeenten per 19 maart 2014 worden opgeheven, stond in de concept programmabegroting dat het WMO-panel in januari 2014 alvast de nek wordt omgedraaid, aldus fractievoorzitter Leo Smits.

Smits:''SP Charlois heeft er een stokje voor kunnen steken. We hebben een amendement ingediend dat unaniem werd aangenomen. Het WMO-panel wordt nu een WMO-raad.'' De toekomstige gebiedscommissie Charlois kan als opvolger van de deelgemeente Charlois volgend jaar meteen gebruik maken van een WMO-raad, zoals de SP Rotterdam dat voor alle gebiedscommissies in de stad wil.