Huisvesting

14 november 2017

Volkstuinders mogen toch overnachten en tuin blijft betaalbaar

Foto: SP

Volkstuinders mogen toch overnachten op hun stek. Dat is de uitkomst van een voorstel dat de SP vandaag indiende tijdens de begrotingsbehandeling. Even leek het er op dat het stadsbestuur een einde wilde maken aan het overnachten op de verblijfstuinen. De SP deed nog drie aanvullende voorstellen om de volkstuinen toekomstbestendig te maken.

3 november 2017

Kapenezen nu echt in de lift!

Foto: SP

SP-raadslid Burak Yildiz en SP´er Aart van Zevenbergen, vice-voorzitter gebiedscommissie Feijenoord, bezochten onlangs een groep bewoners op Katendrecht die boos zijn omdat Woonstad weigert een lift in hun flat te plaatsen. De bewoners zijn in actie gekomen en vertelden de SP´ers over hun plan voor een lift.

12 oktober 2017

SP wil regelgeving tegen overlast toeristisch verhuur woningen

Foto: Michiel Knoops

Een half uur na zijn installatie diende het kersverse SP-raadslid Burak Yildiz meteen een initiatiefvoorstel in met een pakket maatregelen rond toeristisch verhuur. De maatregelen zorgen voor voldoende slagkracht om misstanden en overlast rond toeristisch verhuur in Rotterdam in kaart te brengen en te bestrijden om zo Amsterdamse praktijken te voorkomen.

Rotterdam pompt miljoenen in armste postcodegebied

AD over de uitvoering van de SP-motie voor Oud Crooswijk