Huisvesting

7 maart 2018

SP morgen in debat over leefbaarheid Wielewaal

Foto: Wielewaal

De SP gaat morgen in debat in de gemeenteraad over de leefbaarheid in de Wielewaal. De wijk wordt de afgelopen weken geteisterd door branden en onlangs is er ingebroken in het wijkcentrum. De bewoners maken zich zorgen.

Kritiek op plan op chique wijk Nieuw Kralingen

AD Kritiek op plan op chique wijk Nieuw Kralingen door Burak Yildiz in AD

18 april 2018

SP: Weg met de Rotterdamwet

Foto: Pixabay

Tijdens de gemeenteraad van 19 april dient de SP Rotterdam een voorstel indienen om de Rotterdamwet per direct af te schaffen. Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen was een grote meerderheid tegen deze wet, nu mogen de andere partijen in de raad hun woorden waarmaken.
UPDATE: PvdA, GroenLinks en D66 riepen in de campagne om het hardst dat ze af wilden van deze wet. Nu blokkeren ze het debat erover in de raad. Liever verwijzen ze het naar de achterkamers van de onderhandelingstafel...

13 maart 2018

SP wil af van topsalarissen Rotterdamse corporatiedirecteuren

De SP wil dat de directeuren van de woningbouwcorporaties zo snel mogelijk onder de Balkenende-norm gaan vallen. Raadslid Burak Yildiz heeft daarom het debat aangevraagd voor de actualiteitenraad van aanstaande donderdag.

1 maart 2018

SP tekent FNV-manifest 'Echte banen in een solidaire stad'

Foto: Liesbeth Hoogenboom/SP

Vanavond ondertkende Leo de Kleijn het FNV-manifest 'Echte banen in een solidaire stad'. In een volle zaal in het Spartastadion zette hij als een van zes lijsstrekkers zijn handtekening onder een pleidooi van de vakbond voor onder andere een eerlijke omschakeling van fossiele naar duurzame energie, goede zorg en een effectiever armoedebeleid.

21 december 2017

SP blij met eerste stappen voor regulering toeristisch verhuur

In oktober diende SP-raadslid Burak Yildiz in de Rotterdamse raad een voorstel in om toeristisch verhuur zoals via Airbnb te reguleren. Vandaag werd bekend dat de gemeente bijna alle voorstellen overneemt. Zo komt er een maximum aantal dagen dat een woning verhuurd mag worden en mag een verhuurder niet meerdere woningen aanbieden voor toeristisch verhuur.