Milieu en groen

9 november 2017

Voor hetzelfde geld een sociaal Rotterdam, inclusief en duurzaam

Foto: Liesbeth Hoogenboom

Vandaag bespreekt de Rotterdamse gemeenteraad de begroting voor 2018. Die brengt weinig groot nieuws, dus diende SP-fractievoorzitter Leo de Kleijn een aantal moties in om het beleid flink bij te stellen. Daarna schetste hij een beeld hoe je met hetzelfde geld wel voor een sociaal, duurzaam en inclusief Rotterdam kan zorgen, waarbij het vertrouwen in de mensen voorop staat.

16 november 2017

Hoe de kolenoverslag stopt zonder dat iedereen op straat staat

Foto: Liesbeth Hoogenboom

Afgelopen dinsdag heeft de raad van Rotterdam een voorstel aangenomen om de overslag van steenkool in de Rotterdamse haven af te bouwen. Ook de SP steunt dit voorstel. Staan daarmee de medewerkers morgen op straat? 'Nee, natuurlijk niet,' betoogt raadslid Tom Weerdmeester, 'een omslag naar duurzame energie heeft alleen kans van slagen als we dat eerlijk aanpakken.'

14 november 2017

Volkstuinders mogen toch overnachten en tuin blijft betaalbaar

Foto: SP

Volkstuinders mogen toch overnachten op hun stek. Dat is de uitkomst van een voorstel dat de SP vandaag indiende tijdens de begrotingsbehandeling. Even leek het er op dat het stadsbestuur een einde wilde maken aan het overnachten op de verblijfstuinen. De SP deed nog drie aanvullende voorstellen om de volkstuinen toekomstbestendig te maken.