SP loopt mee in klimaatmars

8 maart 2018

SP loopt mee in klimaatmars

SP-lijsttrekker Leo de Kleijn en partijgenoten lopen morgen mee in de klimaatmars. De wandeling tussen de Coolsingel en het Havenbedrijf is bedoeld om duidelijk te maken dat het Havenbedrijf af moet van de steenkool en moet overschakelen naar duurzame energie.

Lijsttrekker Leo de Kleijn: 'Vorig jaar is een voorstel raadsbreed aangenomen om de kolenoverslag in de haven af te bouwen. Nu dreigt toch het contract met kolenoverslagbedrijf EMO zonder voorwaarden te worden verlengd met 25 jaar. Alleen omdat wethouder Visser zijn rol als aandeelhouder van het Havenbedrijf niet neemt en de boel de boel laat. Dat is heel slecht nieuws voor het klimaat en dat gaan we de wethouder en het Havenbedrijf duidelijk maken.'

De mars begint om 13.00 uur voor het stadhuis aan de Coolsingel en zal eindigen voor het kantoor van het Havenbedrijf op de Kop van Zuid. Organisatoren zijn Het Rotterdams Klimaat Initiatief en Fossiel Vrij. Meer info via het Facebook-event.