Sterk in de gebieden: SP levert 6 vice-voorzitters

14 mei 2014

Sterk in de gebieden: SP levert 6 vice-voorzitters

Op 19 maart won de SP niet alleen fors bij de verkiezingen voor de gemeenteraad van Rotterdam. Daar gingen we van 2 naar 5 zetels. In de voormalige deelgemeenten waren er tegelijkertijd verkiezingen voor de nieuwe gebiedscommissies. Geen mini-gemeenteraden meer, maar meer een soort ondernemingsraden voor de gebieden.

De SP deed mee in 9 gebieden en kwam de nieuwe Gebiedscommissies van Alexander, Centrum, Charlois, Delfshaven, Feijenoord, Kralingen-Crooswijk, Noord en IJsselmonde binnen met 2 zetels en in Hillegersberg-Schiebroek met 1 vertegenwoordiger. Totaal 17 leden vertegenwoordigen de SP in de Gebiedscommissies.

De leden van de gebiedscommissies kozen Corstiaan Breedveld in Prins Alexander,  Gerard Roijackers in het Centrum, Ineke Palm in Delfshaven, Aart van Zevenbergen in Feijenoord, Theo Coşkun in Noord en Ger Giessen in IJsselmonde tot vice-voorzitter.
We zijn trots op het vertrouwen dat in maar liefst 6 van de 9 gebieden door de anderen is uitgesproken in onze SP-vertegenwoordigers.

Het is duidelijk dat in de gebieden nog gezocht wordt naar de precieze rol van de gebiedscommissies.
“Voor de buurt, door de buurt” was het motto van de Stadsvernieuwing in de jaren 70 en zou ook het motto van de Gebiedscommissies moeten zijn.
De eerste ervaringen worden morgen uitgewisseld. Samen gaan we voor maximale invloed van de Rotterdammers op wat er in hun gebied door de gemeente wordt gedaan en gepland.

De zes vice-voorzitters van de gebiedscommissies:

Gerard Roijackers

Centrum