Beverwaard: Trots op de wijk en gekrenkt door negatieve beeld

26 oktober 2015

Beverwaard: Trots op de wijk en gekrenkt door negatieve beeld

Foto: Beverwaardigheden / www.beverwaardigheden.nl
De SP gaat de komende weken en maanden in gesprek gaan met de bewoners van de Beverwaard om hun zorgen te horen en samen op te komen voor een beter Beverwaard. De SP wil met de bewoners aan de slag voor een beter Beverwaard mét AZC.  Dit weekend hebben de eerste bijeenkomsten plaats gevonden.

Zaterdag waren de SP´ers in de Beverwaard. Het was een mooie bijeenkomst en het waren goede gesprekken in de Beverwaard. Mensen zijn trots op hun wijk en voelen zich gekrenkt dat zo'n negatief beeld is gemaakt. Armoede is een enorm probleem, er zitten veel mensen in de schuldhulpverlening. Er zijn veel voorzieningen verdwenen. De aanwezige bewoners voelen zich zeer thuis in Beverwaard. Zij zijn met recht trots op Beverwaard.
Zij willen graag meedenken hoe de zaken rond het AZC het best geregeld kunnen worden. 'Het komt er nu eenmaal, dus laten we kijken hoe we dit zo positief mogelijk, ook voor onze wijk kunnen regelen.' Bijvoorbeeld met meer aandacht van de Roteb, politie etcetera.  Maar vooral nu op tijd meepraten in een zogenaamde Beheersgroep en niet weer achteraf als het AZC er eenmaal is. Nee, nu aan tafel met de burgemeester of zijn ambtenaren.

Beverwaardigheden.nl maakte dit mooie verslag.