Asielbeleid

1 november 2018

Steun het Armeens gezin Tamrazyan

Foto: ARIE KIEVIT / Trouw

Oproep van de voorzitter van de protestantse diaconie van Den Haag

Raad sluit zich aan bij Kinderpardongemeenten

Op initiatief van de SP heeft de stad Rotterdam zich vandaag aangesloten bij 140 andere ‘Kinderpardonsteden’. De steden spreken de wens uit dat kinderen die vijf jaar of langer in ons land verblijven niet teruggestuurd worden naar het land dat hun ouders ontvlucht zijn. Dat schrijft Dagblad010.

24 mei 2018

Rotterdam sluit zich aan bij Kinderpardonsteden

Op initiatief van de SP heeft de stad Rotterdam zich vandaag aangesloten bij 140 andere ‘Kinderpardonsteden’. De steden spreken de wens uit dat kinderen die vijf jaar of langer in ons land verblijven niet teruggestuurd worden naar het land dat hun ouders ontvlucht zijn. Dat is de uitkomst van het debat in de raad zojuist.

Rotterdam: Stop met uitzetten Afghanen

Nederland moet stoppen met het uitzetten van uitgeprocedeerde Afghanen naar Afghanistan. Dat vindt een meerderheid van de Rotterdamse gemeenteraad. Rotterdam zal staatssecretaris Harbers oproepen om het uitzetten op te schorten omdat Afghanistan niet veilig is.

SP-raadslid Taylan Cicek diende de motie in.

12 april 2018

SP wil uitzetten naar Afghanistan tijdelijk stoppen

Foto: SP

De SP vroeg vandaag in het debat om tijdelijk te stoppen met het terugsturen van Afghanen vanaf Rotterdams grondgebied. De situatie in het land is volgens diverse organisaties als de VN, Unicef en Defense for Children momenteel te onveilig.
UPDATE: Een motie die de burgemeester opdraagt om dit dilemma te bespreken met de verantwoordelijk staatssecretaris, is aangenomen.

3 april 2018

'Wat zijn Westerse vrijheden waard als we vluchtelingen niet als buurman willen hebben?'

Foto: Liesbeth Hoogenboom/SP

Afgelopen zondag sprak oud-raadslid Burak Yildiz namens de SP bij de maandelijkse wake bij het uitzetcentrum op Rotterdam Airport.

29 maart 2018

Burak Yildiz spreker bij wake uitzetcentrum

Foto: Liesbeth Hoogenboom/SP

Burak Yildiz spreekt aanstaande zondag namens de SP bij de maandelijkse wake bij het uitzetcentrum op Rotterdam Airport.

4 december 2017

Rotterdams Ongedocumenteerden Steunpunt in de race voor Rooie Reusprijs 2018

Foto: Stichting ROS

De twee drijvende krachten achter het Rotterdams Ongedocumenteerden Steunpunt (ROS), Conny van den Broek en Theo Miltenburg zijn genomineerd voor de Rooie Reusprijs 2018.
Update: De Groninger Bodembeweging - de organisatie die mensen ondersteunt die slachtoffer zijn van de aardbevingen als gevolg van de gaswinning in Groningen - won uiteindelijk de prijs. Van harte!