Buurten in de Wijken

18 augustus 2021

Speeltuinverenigingen: “wie investeert in ons?”

Foto: SP Rotterdam / SP Rotterdam

Eind vorig jaar hebben we de wethouder verzocht speeltuinverenigingen te betrekken bij het op te stellen uitvoeringsprogramma. Wethouder De Langen wilt onder andere dat speeltuinen meer de samenwerking opzoeken met andere organisaties in de wijk, zodat er meer activiteiten georganiseerd kunnen worden. Ook zet de wethouder in op de groei van vrijwilligers en zint hij op een fysieke vernieuwing van de speeltuinen. We houden vinger aan de pols en gingen langs een aantal verenigingen om te vragen of zij betrokken worden bij het nieuwe beleid; waar behoefte aan is en waar kansen liggen om een lokale ontmoetingsplek te blijven voor kinderen en bewoners.

19 april 2018

Aan de slag!

Foto: Liesbeth Hoogenboom/SP

Sinds vorige week is de gemeenteraadsfractie aangevuld met twee burgerraadsleden. Ook zijn in de gebieden onze mensen nu officieel van start gegaan. En ook in de afdeling zijn er lopende acties in volle gang. Een overzicht van de activiteiten.

14 november 2017

Volkstuinders mogen toch overnachten en tuin blijft betaalbaar

Foto: SP

Volkstuinders mogen toch overnachten op hun stek. Dat is de uitkomst van een voorstel dat de SP vandaag indiende tijdens de begrotingsbehandeling. Even leek het er op dat het stadsbestuur een einde wilde maken aan het overnachten op de verblijfstuinen. De SP deed nog drie aanvullende voorstellen om de volkstuinen toekomstbestendig te maken.

Rotterdam pompt miljoenen in armste postcodegebied

AD over de uitvoering van de SP-motie voor Oud Crooswijk