Eerste stappen in Schiebroek worden gezet

19 januari 2017

Eerste stappen in Schiebroek worden gezet

Foto: Edwin de Voigt/SP

Tijdens de afgelopen begrotingsbehandeling vroeg de SP aandacht voor de verslechterende situatie in Schiebroek-Zuid. De raad naam het voorstel over en afgelopen donderdag is de eerste stap gezet: een grote bijeenkomst in de wijk om de problemen goed in kaart te krijgen.

Al jarenlang vragen bewonersorganisaties, welzijnsorganisaties en bewoners aandacht voor de groeiende problemen in Schiebroek-Zuid. De SP vroeg de afgelopen begroting dan ook om het initiatief te nemen om deze partijen bij elkaar te brengen om naar oplossingen te zoeken. Donderdag was het zo ver en gebiedscommissielid namens de SP, Piet Koole, is tevreden: 'De buitenruimte en het onderhoud aan de woningen gaat hier hard achteruit. Ook de sociale problemen groeien. Het is goed dat we nu bij elkaar zitten om de wijk weer in de lift te krijgen.'

UPDATE:
Piet Koole blikt inmiddels terug op een inspirerende bijeenkomst: 'De opkomst was heel hoog, tachtig of negentig mensen. Vestia komt voor de zomer met een plan voor onderhoud van hun woningbezit, de partijen die de wijk schoon heel en veilig moeten houden gaan hun werk beter afstemmen en de winkelstrip aan de Teldersweg zal behouden blijven.'