12 juni 2018

SP-jongeren in actie tegen invloed Shell op universiteit

Foto: Arno van der Veen/ROOD

ROOD, de jongerenvereniging van de SP heeft dinsdag 12 juni een spandoek opgehangen op de Erasmus in protest tegen de invloed van grote bedrijven op de universiteit. Burgerraadslid Burak Yildiz was een van hen.

Protest tegen invloed bedrijven op universiteit

'Welkom op de Shell Universiteit', in plaats van de Erasmus Universiteit. Dat statement is te lezen op een spandoek dat vandaag is opgehangen op de campus in Rotterdam. ROOD, de jongerenvereniging van SP, protesteert op deze manier tegen de invloed van grote bedrijven op de universiteit. Dat schrijft AD Rotterdams Dagblad.

ACTIE TEGEN INMENGING SHELL OP ERASMUS

ROOD, de jongerenvereniging van de SP heeft vanmiddag een spandoek opgehangen op de Erasmus in protest tegen de invloed van grote bedrijven op de universiteit.  Dat schrijft Dagblad010.

1 maart 2018

SP tekent FNV-manifest 'Echte banen in een solidaire stad'

Foto: Liesbeth Hoogenboom/SP

Vanavond ondertkende Leo de Kleijn het FNV-manifest 'Echte banen in een solidaire stad'. In een volle zaal in het Spartastadion zette hij als een van zes lijsstrekkers zijn handtekening onder een pleidooi van de vakbond voor onder andere een eerlijke omschakeling van fossiele naar duurzame energie, goede zorg en een effectiever armoedebeleid.

9 november 2017

Voor hetzelfde geld een sociaal Rotterdam, inclusief en duurzaam

Foto: Liesbeth Hoogenboom

Vandaag bespreekt de Rotterdamse gemeenteraad de begroting voor 2018. Die brengt weinig groot nieuws, dus diende SP-fractievoorzitter Leo de Kleijn een aantal moties in om het beleid flink bij te stellen. Daarna schetste hij een beeld hoe je met hetzelfde geld wel voor een sociaal, duurzaam en inclusief Rotterdam kan zorgen, waarbij het vertrouwen in de mensen voorop staat.

Rotterdam pompt miljoenen in armste postcodegebied

AD over de uitvoering van de SP-motie voor Oud Crooswijk

4 september 2017

Get the (s)hell out of science!

Foto: SP

Dit jaar bleek uit onderzoek van Changerism dat de banden van de Erasmus Universiteit en Shell, één van de grootste vervuilers ter wereld, zeer innig zijn. Shell blijkt directe invloed te hebben op zowel het onderzoek als het onderwijs. ROOD vroeg samen met SP Tweede Kamerlid Sandra Beckerman aandacht voor het belang van de onafhankelijkheid van de wetenschap en een Erasmus Universiteit zonder Shell tijdens de opening van het academisch jaar.

Aanvalsplan voor Schiebroek-Zuid laat nog even op zich wachten

Piet Koole (SP) vindt het conceptplan van aanpak 'ambtelijk gezien een topstuk', zoals hij het noemt. "Maar als gebiedscommissielid wil ik dat er een stuk op tafel ligt wat niet uitgaat van wat er is toegezegd, maar een plan dat aan kan tonen dat er de komende jaren extra aandacht nodig is voor dit gebied. Die motivatie en dat uitgangspunt mis ik in het stuk."