SP biedt hulp bij Vestia brief zwarte schimmel

31 augustus 2016

SP biedt hulp bij Vestia brief zwarte schimmel

Foto: SP

Woningbouwcorporatie Vestia onderkent na jaren eindelijk de problemen met achterstallig onderhoud en zwarte schimmel in Schiebroek. Al eerder liet de corporatie weten een onafhankelijk onderzoeksbureau in te schakelen. Nu krijgen bewoners bewoners van Vestia-woningen in Schiebroek ook een brief toegestuurd. Op deze manier wil de woningcorporatie de problemen met schimmel in heel het gebied in kaart brengen en aanpakken.

SP-gebiedscommissielid Piet Koole is verheugd: 'Door op deze schaal mensen aan te schrijven laat Vestia zien de klachten eindelijk serieus te nemen. Wij blijven de ontwikkelingen nauwlettend volgen, het moet niet bij deze ene brief blijven.' De SP houdt scherp in de gaten of Vestia het nodige onderhoud daadwerkelijk uit gaat voeren.

De woningen van woningbouwcoöperatie Vestia in Schiebroek-Zuid lijden onder extreme achterstanden in onderhoud. Na lang aandringen, op verschillende manieren, door SP´er Piet Koole, lijkt het zwarte-schimmelprobleem te worden onderkend.

Hulp bij brief
Graag horen we van u of u de brief wel of niet heeft ontvangen.
Mocht u vragen hebben over de brief, of niet goed weten hoe u de brief moet beantwoorden, dan helpen wij u graag. U kunt ons bereiken op onderstaande contactgegevens.

SP-fractie Rotterdam
Coolsingel 40, kamer 18