Solidariteitsbijeenkomst Rotterdam voor Gaza

19 januari 2009

Solidariteitsbijeenkomst Rotterdam voor Gaza

PvdA, SP, GroenLinks, D66-fractie, SPIOR en het Palestina Komitee Rotterdam en diverse andere organisaties organiseren op zaterdag 24 januari een solidariteitsbijeenkomst voor Gaza. De doden worden herdacht en er wordt aandacht gevraagd voor de moeilijke weg die de mensen in de Gazastrook te gaan hebben om hun levens weer op te bouwen.

Bij de aanval van Israel op de Gazastrook zijn in de afgelopen weken meer dan 1300 doden gevallen, waaronder veel vrouwen en kinderen. Een groot deel van de huizen, scholen en winkels ligt aan puin: Gaza is letterlijk twintig jaar terug in de tijd gebombardeerd. Een forse wederopbouw is nodig om de Gazastrook er weer bovenop te krijgen.

Op de solidariteitsbijeenkomst willen Rotterdammer hun verbondenheid met de mensen in de Gazastrook laten zien. Ook kinderen kunnen hun bijdrage leveren, hun tekeningen en verhalen zijn meer dan welkom. Deze kunnen bij een van de onderstaande organisaties worden ingeleverd of zaterdag afgegeven worden.

De solidariteitsbijeenkomst Rotterdam voor Gaza vindt zaterdag 24 januari van 15.00 tot 17.00 uur plaats in Citykerk Het Steiger. Hoofdingang: Hang 18; zij-ingang: 1ste Nieuwstraathof 2, tussen Hoogstraat en Blaak

De Solidariteitsbijeenkomst Rotterdam voor Gaza wordt georganiseerd door: PvdA Rotterdam, SP Rotterdam, GroenLinks Rotterdam, D66-fractie Rotterdam, Palestina Komitee Rotterdam, Nederlands Palestina Komitee, Een Ander Joods Geluid, Stichting Palestina, Palestijnse Gemeenschap Nederland (PGN), PPMS, Al Awda, Palestijnse Gemeenschap Vlaardingen, Stichting Platform Islamitische Organisaties Rijnmond, Platform Buitenlanders Rijnmond, Citykerk Het Steiger, Diaconaal centrum Pauluskerk, United Civilians for Peace (een samenwerkingsinitiatief van Oxfam Novib, Cordaid, ICCO en IKV Pax Christi)

Het pamflet met de oproep voor de bijeenkomst (PDF)
1500 Rotterdammers solidair met Gaza (04-01-2009)