Jonge Rotterdammers voorop voor Woonreferendum

22 juni 2016

Jonge Rotterdammers voorop voor Woonreferendum

Foto: SP

Aanstaande vrijdag zullen om 12.00 uur alle ondertekeningen voor het Woonreferendum overhandigd worden aan burgemeester Aboutaleb. Dit gebeurt op het stadhuis, namens het Actiecomité Woonreferendum, door de jongste groep actievoerders die mee hebben geholpen de ondersteuningsverklaringen te verzamelen. Op dat moment zal ook de officiële eindstand bekend worden gemaakt. Het is de eerste keer dat in Rotterdam op initiatief van burgers een referendum aangevraagd wordt.

Met de overhandiging van meer dan 10.000 ondertekeningen, wordt de aanvraag voor een stedelijk raadgevend referendum over de Woonvisie officieel bekrachtigd. De jongste vrijwilligers van het Woonreferendum van onder andere ROOD (jong in de SP) zullen de ondertekeningen aanbieden. Ook jonge Rotterdammers worden namelijk hard getroffen door wethouder Schneider (Leefbaar Rotterdam) met de afbraak van 20.000 betaalbare woningen de komende vijftien jaar.

Foto: SP
Burgemeester Aboutaleb ontvangt de ondersteuningsverklaringen als voorzitter van de Gemeenteraad. Daarna zal er ambtelijk een controle plaatsvinden om vast te stellen of inderdaad het vereiste aantal verklaringen bereikt is. De 2.753 handtekeningen die bij het inleidend verzoek ingeleverd werden zullen hierbij meetellen. Voor wie er bij wil zijn: de overhandiging vindt om 12.00 uur plaats in zaal 7.