Geslaagde ledenavond Hillegersberg-Schiebroek

1 december 2015

Geslaagde ledenavond Hillegersberg-Schiebroek

Woensdagavond 25 november kwamen SP'ers uit Hillegersberg-Schiebroek bijeen om kennis te maken en te bespreken wat er speelt in hun wijken. Er werd onder andere gesproken over de komst van de Skaeve Huse (de woningen voor mensen die mogelijk overlast veroorzaken) en het sluiten van voorzieningen.

Gebiedscommissielid Piet Koole: ‘Er speelt veel in Hillegersberg en Schiebroek. Mensen maken zich zorgen over een gebrek aan betaalbare woningen en achterstallig onderhoud, het sluiten van culturele centra en de komst van mensen die mogelijk overlast veroorzaken. We hebben daar uitgebreid over gesproken en plannen gemaakt om aan de slag te gaan in de wijk.’

De komende tijd zullen de leden uit Hillegersberg-Schiebroek zich met name richten op cultureel centrum De Castagnet. Dit centrum dreigt gesloten te worden door teruglopende subsidie. De SP vindt het van groot belang dat De Castagnet open blijft omdat het centrum een belangrijke rol speelt voor de sociale cohesie in de wijk. Mensen komen daar samen, er zijn activiteiten voor de kinderen en mensen kijken naar elkaar om.

Woont u ook in Hillegersberg of Schiebroek en wilt u uw steentje bijdragen? Stuur ons dan een e-mail!