A13-16 kost te veel

3 september 2015

A13-16 kost te veel

De A13-16 kost te veel. Dat was de boodschap die SP-raadslid Tom Weerdmeester gisteren tijdens de commissievergadering meegaf aan wethouder Langenberg. Zeker onder de huidige omstandigheden moet de weg er wat de SP betreft niet komen.

De SP was nooit een groot voorstander van de weg, maar als hij er moet komen, dan moet hij niet te zien, niet te horen en niet te ruiken zijn. Aan deze voorwaarden voldoet de weg op dit moment allerminst en daarom kost hij te veel. Weerdmeester: 'Hij kost te veel aan gezondheid van de omwonenden en hun woongenot, hij gaat ten koste van te veel milieu en recreatiegebied. Slimme alternatieven van omwonenden zijn zonder inhoudelijke argumenten van tafel geveegd door Rijkwaterstaat, waardoor het vertrouwen in de politiek tot een dieptepunt is gezakt. Als het project op deze manier doorgaat is elke euro die het kost er een te veel.'

De partij staat niet alleen in haar kritiek: de meerderheid van de Rotterdamse raad is tegen de weg in haar huidige vorm.