Warme-truiendag!

8 februari 2013

Warme-truiendag!

Het kunstwerk in de vijver op plein 1953 staat er sinds gisteren warmpjes bij. SP’ers in Charlois vragen hiermee aandacht voor warme-truiendag.

SP Charlois steunt warme truiendag

Op 8 februari was het warme-truiendag. Overal in het land zetten mensen de verwarming ten minste één graad lager en trekken een extra warme trui aan. Om hier aandacht voor te vragen, voorzagen SP’ers uit Charlois ‘de Silhouetten’ van kunstenares Annemarie Theunissen van lekkere warme truien, mutsen en sjalen. Theunissen draagt de actie een warm hart toe.

SP-bestuurder in Charlois Theo Coşkun steunt de oproep: ‘Warme-truiendag herinnert ons op een ludieke manier aan de afspraken die wereldwijd zijn gemaakt om de CO2-uitstoot te verminderen. Met een warme trui en de verwarming wat lager, draag je meteen bij aan die vermindering.’ Ook SP-fractievoorzitter in Charlois Leo Smits en Riek Westrik van bewonersorganisatie Vitaal Pendrecht steunen de actie van harte.

Update:
Heel wat mensen hebben enthousiast gereageerd en aangegeven dat ook zij de verwarming een graadje lager hebben gezet. En zoals al vermeld: als de warme trui bevalt, is het natuurlijk een goed idee om de verwarming niet hoger te zetten...

Op www.warmetruiendag.nl is meer informatie te vinden, zoals tips om zelf de CO2-uitstoot te verminderen.