SP Charlois: Hoge bomen vangen teveel wind?

5 december 2011

SP Charlois: Hoge bomen vangen teveel wind?

Opnieuw zijn er plannen om Charlois van groen te ontdoen. Het gaat nu om 55 bomen die in de buurt van de molen aan de Kromme Zandweg staan. De molen zou door de bomen te weinig wind vangen en moeten het veld ruimen. De deelgemeente neemt dit wel erg letterlijk, want er is al een kapvergunning voor de 55 gezonde platanen door de Gemeentewerf aangevraagd.

Platanen Charlois

De molen moet een bepaald aantal uren per jaar draaien en voldoet daar ruimschoots aan. Bovendien staan de platanen er al 23 jaar en moeten plotsklaps weg.
De SP Charlois vraagt zich af waarom en is bijzonder onaangenaam verrast door de aanvraag. Pas geleden is in Charlois de Groennota opgesteld en BOOMing Charlois is het credo.

Tijdens de Raadstafel van 28 november heeft Isolde van Overbeek van de Bomenridders het voor de bomen opgenomen. Ook heeft de SP-fractie Charlois hierover schriftelijke vragen aan het Dagelijks Bestuur gesteld. Nu maar hopen dat de vergunning niet verleend wordt.

Groenkaalslag wordt groenvisie in Charlois