Help mee en zorg dat Nederland socialer, groener en eerlijker wordt!

21 mei 2010

Help mee en zorg dat Nederland socialer, groener en eerlijker wordt!

Nu 9 juni met rasse schreden nadert, begint de campagne eindelijk echt op gang te komen. Verkiezingsborden ontkomen niet aan de 'grote schoonmaak', folders vinden weer gretig aftrek en ook de politici die de studiefinanciering willen afschaffen, ontkomen niet aan flinke kritiek.

Loes bij demonstratie

De doorrekening van het Centraal Plan Bureau van het verkiezingsprogramma van de SP liet zien dat het behalve sociaal en groen, ook haalbaar en betaalbaar is. De SP bewijst hiermee dat er ook een sociale uitweg uit de crisis is. Met de SP-voorstellen versterkt de partij de koopkracht van gewone mensen.

PLakken Sander

Eerder bleek ook al uit een opiniepeiling van Maurice de Hond dat er een enorme draagkracht is onder de Nederlanders voor onze voorstellen; zo wil een overgrote meerderheid van de mensen:

1.) de studiefinanciering behouden;
2.) de AOW-leeftijd op 65 houden;
3.) geen JSF-toestellen aanschaffen;
4.) de eigen bijdrage in de zorg afschaffen;
5.) geen versoepeling van het ontslagrecht;
6.) banken laten meebetalen aan de kosten van de crisis;
7.) geen bonussen bij banken die staatssteun hebben ontvangen

Er is maar één partij die al deze standpunten deelt en dat is de SP. Hopelijk laten alle mensen hun vooroordelen varen en kiezen ze op 9 juni voor inhoud, en dan is er maar één keus: de SP. Om dat aan de mensen duidelijk te maken, moeten wij de komende weken wel de straat op en daarbij bent u nodig!

Wat kun u allemaal doen tot 9 juni?

Allereerst kunt u folders verspreiden in uw wijk en/of een verkiezingsbord adopteren en ervoor zorgen dat de SP continu en prominent zichtbaar is. Heeft u materiaal nodig? Dan kunt u iedere woensdag van 18.00 tot 20.00 of iedere zaterdag van 16.00 tot 18.00 materiaal komen halen in het afdelingspand aan de Teilingerstaat 21-a. Mocht u niet in staat zijn zelf spullen te komen halen, dan kunnen we het ook komen brengen.

Daarnaast zullen we bijna dagelijks wel ergens op straat met mensen in gesprek gaan; op markten, in winkelcentra, bij evenementen en op scholen. Kijk in de agenda wat, waar en wanneer er iets te doen is.

Wilt u ook meehelpen? Bel of mail met Vincent Vergeer, 06 81 15 98 98 of vincentvergeer@gmail.com