Jongeren vinden: tijd voor een linkse lente!

2 maart 2010

Jongeren vinden: tijd voor een linkse lente!

Rotterdamse jongeren willen een linkse meerderheid in Rotterdam, en een links stadsbestuur. Dat blijkt uit een peiling die YourWorld deze week hield onder 580 jongeren. GroenLinks en SP winnen flink ten opzichte van de vorige peiling, en halen samen met de PvdA een meerderheid in Rotterdam. Ook bij eerdere peilingen onder scholieren en studenten scoorde links hoog: de SP haalt onder leerlingen van het Albeda aan de Slinge bijvoorbeeld 21 procent van de stemmen.

SP'er Kevin Levie, met 23 jaar de jongste linkse verkiesbare kandidaat: “De raadsverkiezingen morgen gaan er niet over wie de grootste wordt: het gaat erom of er een linkse of een rechtse meerderheid komt. Als veel mensen thuisblijven, dreigt een rechtse winter: als de VVD en Leefbaar Rotterdam groot worden, wordt de stad minder sociaal en krijgen jongeren minder ruimte in Rotterdam. Als jongeren daadwerkelijk morgen massaal links gaan stemmen, kunnen we Rotterdam menselijker en socialer maken – met een links stadsbestuur. Een stem op de SP is daarvoor de beste garantie.”

De SP heeft voor de raadsverkiezingen de jongste kandidatenlijst van alle partijen. De partij heeft maar liefst 5 jongeren hoog op de lijst: Kevin Levie (23) op plaats 3, Vincent Vergeer (26) op nummer 8, Hasna El Maroudi (24) op plek 14, Laura van Duin (25) op plaats 15, en Ali Dogan (23) op nummer 16. Klik op hun foto om meer over hen te lezen:

KevinVincentHasnaLauraAli