24 uur op campagne

28 februari 2010

24 uur op campagne

Met nog iets meer dan vier maal vierentwintig uur te gaan tot de stembussen sluiten, was de SP deze zaterdag vierentwintig uur op campagne. Overdag en 's nachts, overal in de stad, gingen SP'ers in gesprek met Rotterdammers om hen te overtuigen woensdag SP te gaan stemmen.

Zaterdag stond de SP onder andere op de Centrummarkt, de Afrikaandermarkt en de Visserijmarkt, en bij winkelcentra in Prins Alexander. De SP-folders en -sponsjes vonden gretig aftrek en raakten al snel op:

Ballonnen uitdelen Sadet Karabulut op de Afrikaandermarkt

Tussendoor waren er allerlei debatten. Kevin Levie ging tweemaal in debat met jonge kandidaten van de andere partijen: vrijdag om middernacht bij YourSpace, en zaterdagmiddag in de Centrale Bibliotheek. Josine Strörmann bezocht een bijeenkomst voor Surinamers. Leo de Kleijn was onder andere te gast bij de Samenwerkende Marokkaanse Organisaties Rotterdam, en vertegenwoordigde de SP bij het grote coffeeshop-debat.

Zowel vrijdagavond als zaterdagavond en -nacht gingen jonge SP'ers langs cafés op de Binnenweg, de Witte de Withstraat en de Oude Haven - om het SP-programma op een viltje uit te delen en met iedereen die dat wilde in gesprek te gaan over politiek: