Buurten deze week: sloop houdt de mensen bezig

24 januari 2010

Buurten deze week: sloop houdt de mensen bezig

De afgelopen week gingen tientallen SP'ers weer langs de deuren om de jaarkrant aan te bieden. In Pendrecht, Kralingen-West, de Bloemhof en de Wielewaal gingen de gesprekken met de mensen vooral over de sloopplannen in de wijken en in het Oude-Noorden bleken de kleine ondernemers enthousiast over de plannen van de SP.

Leo de Kleijn in gesprek met een ondernemer aan de Zwartjanstraat
Lijsttrekker Leo de Kleijn in gesprek met een ondernemer aan de Zwartjanstraat

Zowel in Jaffa in Kralingen-West, de Bloemhof en in de Wielewaal bleken de mensen (nog steeds) in onzekerheid te zitten over de voorgenomen sloop van hun woningen. Het lukraak slopen van goedkope woningen en daarvoor dure en middeldure koopwoningen terug bouwen, zal er toe leiden dat goed en betaalbaar wonen voor nog meer Rotterdammers onbereikbaar zal worden. De SP wil stoppen met onnodig slopen en fors investeren in beter onderhoud en isolatie en betaalbare nieuwbouw en alleen wanneer het echt noodzakelijk is zal er gesloopt worden.

In het Oude Noorden ging lijsttrekker Leo de Kleijn langs bij winkeliers aan de Zwartjanstraat om met hen te praten over de moeilijke tijden voor de kleine ondernemer en om te vertellen over de plannen die de SP heeft om juist hen te helpen het hoofd boven water te houden.

Buurten in de Wielewaal
Charloise kandidaat-deelraadsleden gingen langs de deuren in de Wielewaal

De afgelopen week was de afsluiting van een maand waarin actieve SP'ers bij tienduizenden Rotterdammers aanbelden, om hen de jaarkrant van de SP-fractie aan te bieden en hen te vragen naar de omstandigheden in hun wijk. Maar natuurlijk blijven we de mensen opzoeken.Woensdag 27 januari om 16:00 en donderdag 28 januari om 7:00 zullen er jaarkranten uitgedeeld worden bij het centraal station en 2 februari zal de eerstvolgende keer zijn dat we langs de deuren gaan. Wil je meehelpen op het station of een keer meegaan met buurten? Bel of mail dan met Vincent Vergeer: (06) 811 59 898 of vincentvergeer@gmail.com

Help een handje tijdens de campagne!
Betaalbaar wonen voor iedereen: de huisvestingsplannen van de SP