Ommoordse Veld en Wollefoppenpark blijven groen

30 november 2007

Ommoordse Veld en Wollefoppenpark blijven groen

Het Ommoordse Veld en Wollefoppenpark in de deelgemeente Alexander worden niet bebouwd. Dat is de uitkomst van maandenlang stevig actievoeren en volhouden door bewoners. Heel de gemeenteraad keerde zich tijdens het debat over de Stadsvisie afgelopen donderdag tegen de bebouwing van de mooie groene gebieden.

Actievoerende bewoners mogen trots op zichzelf zijn

Het Ommoordse Veld en het Wollepoppenpark blijven dus behouden. SP-raadslid Leo de Kleijn: 'Dat is een groot succes, met name voor de bewoners. De PvdA klopte zich tijdens de raadsvergadering nogal op de borst, maar die partij was pas als laatste tegen bebouwing, bang als ze was om de eigen wethouder (Karakus) af te vallen. Ik denk dat het niet aan de PvdA, maar vooral aan de vasthoudendheid en actiebereidheid van de bewoners heeft gelegen dat de plannen voor bebouwing van het Veld en het park van tafel zijn. Zij mogen trots op zichzelf zijn.'

Wollefoppenpark

Het Ommoordse Veld en het Wollefoppenpark blijven dus groen. 'Dat is heel belangrijk', zegt Leo de Kleijn. 'Rotterdam kent al veel te weinig rustige, groene ruimte. laten we zuinig zijn op wat we hebben en vooral ook aan de slag gaan om Rotterdamse wijken groener te maken.'