Wandelen voor een open en groen Ommoordse Veld

26 november 2007

Wandelen voor een open en groen Ommoordse Veld

De inwoners van Ommoord waren ontsteld toen zij afgelopen zomer te horen kregen dat wethouder Karakus van plan is het Ommoordse Veld vol te bouwen met 200 tot 450 dure villa’s. Dit heeft tot gevolg dat het Ommoordse Veld zijn huidige functie als recreatie- en ontmoetingsplek grotendeels verliest. Aangezien de gemeenteraad donderdag een beslissing neemt over deze kwestie, was gisteren het uitgelezen moment om nogmaals duidelijk te maken dat dit natuurgebied behouden moet blijven. Reden voor ruim 200 mensen om deel te nemen aan een protestwandeling door het Ommoordse Veld.

De lange optocht door het Ommoordse Veld

De plannen voor de bebouwing van het Ommoordse Veld ondervinden grote weerstand. In de afgelopen weken zijn door de bewoners meerdere acties ondernomen, zoals een handtekeningenactie, een boekje over het Ommoordse Veld en een ansichtkaartenactie. De SP heeft daarnaast nog het affiche ‘Laat het hier Groen!’ verspreid. En gisteren volgde dus een bijzondere wandeling door het natuurgebied, georganiseerd door de actiegroep 'Ommoordse Veld Open en Groen'.

Ruim 200 mensen liepen in een lange optocht door het Ommoordse Veld om een duidelijk signaal af te geven: het Ommoordseveld moet groen blijven! Ook de SP was natuurlijk van de partij: Dirk Graafland, fractievoorzitter van de deelraadsfractie in Prins Alexander en kerngroepsvoorzitter Rieks Weerman liepen mee.
Robert Krul, voorzitter van de deelraad Prins Alexander, gaf in een toespraak voor de wandeling overigens nog eens aan dat het deelgemeentebestuur er alles aan doet om de acties van de bewoners te ondersteunen.

Kerngroepsvoorzitter Rieks Weerman neemt in zijn scootmobiel deel aan de optocht

De boodschap is dus duidelijk: noch de inwoners, noch de deelgemeente zitten te wachten op dit ‘Groen wonen Beleid’ van Karakus.

SP verspreidt affiche 'Laat het hier groen!' in Ommoord (26-10-2007)
Karakus moet raad volgen in keuze voor een groen Ommoordse Veld (17-10-2007)
Houd het Ommoordse Veld groen! (15-10-2007)