Houd het Ommoordse Veld groen!

15 oktober 2007

Houd het Ommoordse Veld groen!

Deze zomer werden inwoners in Ommoord opgeschrikt door het bericht dat de gemeente huizen wil gaan bouwen in Ommoordse Veld. Wethouder Karakus is van plan in het gebied dure woningen neer te zetten en een zogenaamd ‘groen woonmilieu’ te creëren. Dat blijkt uit de Stadsvisie 2030. Als de plannen doorgaan blijft er weinig over van het gebied. De SP wil dat het Ommoordse Veld onbebouwd blijft.

Handen af van Ommoordse Veld

Het Ommoordse Veld is een ontmoetingsplaats voor jong en oud. Landschappelijk heeft het gebied een bijzondere waarde. Ommoord is een wijk met veel hoogbouw, maar in het Ommoordse Veld hebben mensen vlakbij huis nog een stukje natuur. Bewoners van de flats in de omgeving hebben een prachtig uitzicht over landelijk gebied. Dit prachtige uitzicht dreigt te verdwijnen. Als er een aantal luxe villa’s komt te staan, is in elk geval een deel van het park voor de gewone burger niet meer toegankelijk.

SP-fractievoorzitter Theo Cornelissen: ‘Wat de SP betreft is dat groen er voor alle Rotterdammers. Dat de inwoners van Ommoord niets is gevraagd over de plannen, is al helemaal schandalig’. Er dreigt al steeds meer groen in de omgeving te verdwijnen, zoals het Wollefoppenpark. Daarom is de Rotterdamse SP ook tegen de bebouwing van het Ommoordseveld. Deze week verspreidt de SP een affiche die bewoners achter hun raam kunnen hangen om te laten zien dat ze tegen de bebouwing van het Ommoordse Veld zijn.

Woensdag 17 oktober vergadert de commissie Buitenruimte (FIBS) over de plannen voor het Ommoordse Veld. Enkele bewoners zullen dan inspreken. Bewoners zijn al eerder in actie gekomen met een handtekeningenactie, een ansichtkaartenactie en een boekje over het Ommoordse Veld die alle raadsleden en wethouders hebben ontvangen. De SP ondersteunt deze bewoners: laat het Ommoordse Veld groen!

Printversie affiche om voor het raam te hangen