Deurbeleid in Rotterdam: nog veel te verbeteren?

17 november 2006

Deurbeleid in Rotterdam: nog veel te verbeteren?

Donderdagavond verzamelden ROOD-leden uit Rotterdam en uit het land zich in de regen in de Witte de Withstraat, om de aftrap te geven van de landelijke Actie Deurbeleid. In cafés, restaurants en op straat ondervroegen de SP-jongeren jongeren over het deurbeleid van uitgaansgelegenheden in Rotterdam.

Eerste indruk na enkele tientallen enquêtes: er is nog veel te verbeteren, en zeker bij de grote tenten worden jongeren regelmatig om onduidelijke redenen geweigerd.

Enquetes afnemen

In Rotterdam is er een Panel Deurbeleid waar jongeren met klachten terecht kunnen. Dat doen echter slechts enkele tientallen jongeren jaarlijks. ROOD wil een beter beeld krijgen van hoe jongeren uitgaan in Rotterdam ervaren: iedereen die zich gedraagt moet in Rotterdam een leuke avond kunnen hebben.

De komende weken gaat ROOD daarom op vrijdagavond en zaterdagavond overal in Rotterdam jongeren enquêteren over het deurbeleid. Binnenkort is de vragenlijst ook via deze website in te vullen.

En na afloop werd er niemand geweigerd om een biertje te drinken om even bij te komen van het enquêteren in de regen, hier met Renske Leijten, kandidaat-Kamerlid voor de SP op plaats negen:

Biertje achteraf

SP-jongeren trappen landelijke actie deurbeleid in Rotterdam donderdag af (13-11-2006)