SP uitstekend vertegenwoordigd bij acties en debatten

1 maart 2022

SP uitstekend vertegenwoordigd bij acties en debatten

Foto: SP Rotterdam

Onze lijsttrekker Theo Coskun heeft in februari meegedaan aan meerdere debatten en acties in Rotterdam naar aanleiding van de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart. Hieronder een overzicht van de debatten en onze inbreng.

Rotterdams Plattelandsdebat
Op 11 februari vond het Rotterdams Plattelandsdebat plaats. Georganiseerd door Natuurmonumenten. Lijsttrekker Theo Coskun sprak over het belang van een korte voedselketen en de organiserende rol die de gemeente moet nemen. Lees het artikel hierover.

Groentrekkersdebat
Op 12 februari  was Theo Coskun bij het Groentrekkersdebat georganiseerd door het Rotterdams Milieucentrum. Theo: 'Bouwen op Groen? Nee niet doen!  Er zijn genoeg andere plekken waar we wel kunnen bouwen. Bijvoorbeeld op bedrijventerreinen'

Sportdebat
Op 13 februari vond het Sportdebat plaats in Ahoy. Twee onderwerpen stonden centraal: nieuwbouw of vernieuwbouw Kuip en internationale sportevenementen in Rotterdam.
SP Rotterdam lijsttrekker Theo Coşkun tijdens het Sportdebat over Feyenoord City: 'Red de Kuip!' En in plaats van een nieuw Feyenoord stadion, bouwen we duizenden woningen op die plek.'
Theo Coşkun tijdens Rijnmond Sport over het 2e onderwerp: 'Geen topsport zonder breedtesport! En een topsport evenement zoals de Olympische Spelen zonder dat de stad er iets aan heeft, dat heeft absoluut geen zin.'

M4H debat
Op 15 februari vond het M4H debat plaats in de Keilezaal. Theo Coşkun tijdens het debat:
'Creatievelingen moeten ook de ruimte krijgen. Het hoeft niet per se grootschalig. In een stadswijk horen ook kleine initiatieven. In het M4H gebied moet je uitgaan van de kracht die er al is. Woningen toevoegen met behoud van de voorzieningen. De woningbouw moet goed ingepast worden in het industrieel erfgoed.'

Ondertekening tienpuntenplan FNV Rotterdam
Op 16 februari vond de ondertekening van het FNV tienpuntenplan plaats. Lijsttrekker Theo Coşkun heeft tijdens een online bijeenkomst toegelicht hoe de SP het FNV tienpuntenplan gaat waarmaken. De SP ondersteunt volledig de voorstellen in het plan om Rotterdam socialer en eerlijker te maken. Het tienpuntenplan van de FNV is te lezen op de website https://fnvrotterdam.nl/. Lees ons artikel erover en bekijk de uitzending terug.

ROB-ondernemersdebat
Lijsttrekker Theo Coşkun op 17 februari bij het ROB-ondernemersdebat: 'Onze stad heeft woningen nodig en dat kan ook op de vele bedrijventerreinen. In samenspraak met bewoners en bedrijven kan wonen en werken goed samen. Bij problemen kan de gemeente helpen met overlast verminderen.'

History Matters
Onze lijsttrekker Theo Coskun nam op 21 februari deel aan het debat van History Matters. Hij sprak daar over de ware helden en de onmisbaren.

Cultuurdebat
Lijsttrekker Theo Coşkun bij het debat Kiezen voor Cultuur: 'Kunst en cultuur is van alle Rotterdammers. De kunst- en cultuursector heeft door Corona een grote klap gehad, dat moeten we nu omhoog schroeven.'
Theo Coşkun: 'Kunst en cultuur moet in het onderwijs verplicht zijn. Anders kunnen kinderen zich niet goed ontwikkelen, ook niet met taal en rekenen.'

Lijsttrekkersdebat Mathenesse aan de Maas
Theo Coşkun was op 23 februari bij het lijsttrekkersdebat 'Mathenesse aan de Maas'Theo Coşkun: 'Er moet hier sprake zijn van Baas in Eigen Buurt. Alle mooie woorden kunnen dan omgezet worden in daden. De bewoners hier moeten niet buitenspel kunnen worden gezet. 'Bij de SP zeggen we altijd: je moet vooral uitgaan van de kracht van de bewoners. Hier kunnen we realiseren wat we met z'n allen willen. Maar bewoners moeten opletten en waakzaam zijn dat de gemeenteraad die er straks zit achter jullie blijft staan.'

Voor14 Actie
Op 28 februari vond voor het Stadhuis een actie plaats voor een minimumloon van 14 euro. SP Rotterdam lijsttrekker Theo Coşkun was aanwezig en sprak de menigte toe: 'Als je alleen al kijkt naar de stijging van de energieprijzen, dat is gigantisch! Sommige mensen hebben twee baantjes nodig om te overleven en dan lukt het nog niet'
De SP is voor een menswaardig loon. De gemeente Rotterdam kan een goede start maken en ervoor zorgen dat iedereen die via aanbestedingen en voor de gemeente werkt minimaal 15 euro betaald krijgt.