SP: 'Maak het fietsen aantrekkelijker'

23 februari 2022

SP: 'Maak het fietsen aantrekkelijker'

Foto: SP Rotterdam

Floor van Dongen nam namens de SP deel aan het Fietsersbond debat op 21 februari. Floor tijdens het debat: 'Het fietsen moet aantrekkelijk worden gemaakt om niet alleen zorgkosten te verminderen maar ook om het fietsen zelf en alle voordelen die het heeft te vermeerderen en te bevorderen.

Het debat van de Fietsersbond vond plaats op 21 februari. De SP was daar natuurlijk bij. Onze kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen en fietsliefhebber Floor van Dongen was deelnemer aan dit belangrijke debat.

Floor zit eveneens in de campagneteam van de SP en daar heeft zij het fietsen al naar voren geschoven om dit te stimuleren en aantrekkelijker te maken om uiteenlopende redenen. Floor heeft de SP campagne fiets bedacht: voor het vervoeren en uitdelen van campagnemateriaal en voor promotie van de partij. Ongetwijfeld een eyecatcher in het verkeer en op straat!

Het fietsen kan en moet wat de SP betreft, véél aantrekkelijker worden gemaakt. Voor de SP is ook de betaalbaarheid van fietsen en meer ruimte voor de fietser erg belangrijk. Floor: 'Op initiatief van de SP is het AOW en Jeugdtegoed binnenkort besteedbaar in de kringloopwinkel Het Goed, om bijv. een tweedehands fiets te kopen. Ook kan de gemeente meer fietspunten openen waar, tegen gereduceerde tarieven voor o.a. de Minima, fietsen gerepareerd kunnen worden.'