Vestia wellicht bereid het Talmablok te ontzien

22 september 2019

Vestia wellicht bereid het Talmablok te ontzien

Foto: kjonker.blogspot.nl / YouTube

Vestia lijkt de met huisuitzetting bedreigde bewoners van het Talmablok tegemoet te willen komen. Het omstreden renovatieplan, waarin geen plek meer was voor 61 huishoudens, gaat mogelijkerwijs worden aangepast. Ten gunste van de huurders.

Vera Godijn van de Bewonerscommissie van het blok meldt voorzichtig, positief nieuws: “We gaan met Vestia een gezamenlijk traject in waarin we een oplossing onderzoeken waarbij de bewoners kunnen blijven, maar dat wel hun woningen gerenoveerd worden. Vestia heeft bevestigd er samen met ons uit te willen komen. We hebben goede gesprekken gehad hierover”.

Godijn: “Zo zie je maar: hard werken en slimme oplossingen zoeken, loont uiteindelijk! Enig zwaar hangijzer is dat Vestia onder curatele staat en dus aan allerlei harde eisen moet voldoen. Dat maakt het een hele lastige klus, maar wie weet, niet onmogelijk! Het wordt spannend de komende periode!”

De afgelopen dagen scoort het Talmablok landelijke publiciteit met het protestlied ‘We zijn al thuis’. Gezongen door zangeres Inge Bonthond en haar buurvrouwen. Hun video op YouTube is ‘hot’ momenteel.

De SP Rotterdam is blij dat Vestia samen met de bewoners op zoek gaat naar een betere aanpak. Wel is het wrang dat de woningcorporatie dat heeft verzuimd in de Tweebosbuurt.

Zie ook een van maart daterend interview met Vera Godijn op YouTube