Huurders vragen inspraak, zeggenschap en duidelijkheid

28 maart 2019

Huurders vragen inspraak, zeggenschap en duidelijkheid

Dinsdagavond waren leden van de SP bij bewoners aan de Jan Evertsenplaats (centrum). De bewoners zijn gevraagd naar hun mening over de renovatie. Tegelijkertijd belden SP'ers aan bij bewoners Heemskerk-, De Kempenaer- en Talmastraat in Rotterdam-Bergpolder om hun verhaal te horen.‬ Hier heeft Vestia bekend gemaakt de 61 woningen te splitsen naar 82 woningen en deels in de vrije sector verhuren. Hiervoor moeten alle bestaande huurders hun huis uit, zonder terugkeergarantie.

Het bericht zorgt voor veel onduidelijkheid onder de 61 huishoudens. De informatie van Vestia aan de bewoners laat te wensen over. De mensen wiilen inspraak en zeggenschap over de plannen en vragen om duidelijkheid. De beperkte informatie houdt de mensen bezig. Binnenkort wordt een vervolg gegeven in de vorm van een bewonersavond.

Dezelfde avond heeft de SP de bewoners van de Jan Evertsenplaats uitgenodigd voor een bijeenkomst komende donderdag om samen vervolgstappen te bepalen. Ook hier willen bewoners duidelijkheid en zeggenschap.