Wijkpaleis kan blijven tot er een alternatief is

7 juni 2017

Wijkpaleis kan blijven tot er een alternatief is

Foto: Liesbeth Hoogenboom/SP

Totdat er een alternatieve lokatie is gevonden waar de buurt het ook mee eens is, kan het Wijkpaleis aan de 1ste Middellandstraat blijven. Dat was de uitkomst van een debat in de raad op aandringen van de SP.

Ook grotere veranderingen in de wijk moeten voortaan beter met de bewoners overlegd worden. Anders dan de wethouder eigenlijk eerder van plan was: het Wijkpaleis verkopen zonder de huidige gebruikers te betrekken. Een extra raadsdebat was er nodig om wethouder Schneider terug te fluiten en ervoor te zorgen dat er een fatsoenlijke alternatieve lokatie komt voor het Wijkpaleis. Raadslid Querien Velter is blij met de steun uit de raad: ‘Nu is maar duidelijk dat het Wijkpaleis niet dicht hoeft zonder dat er een alternatief is. Een plek bovendien die voldoet aan de eisen van de huidige gebruikers. Daarnaast moet in de toekomst beter gekeken worden of de verkoop van gemeentelijk vastgoed in Middelland niet botst met de belangen van de mensen die er nu allerlei activiteiten voor de wijk ontplooien.'