Belangrijke ledenvergadering op de Gaffel

14 januari 2016

Belangrijke ledenvergadering op de Gaffel

Een druk begin van 2016, zo kan de ledenvergadering van de Rotterdamse SP wel omschreven worden. Woensdag 6 januari kwamen meer dan 50 SP'ers bij elkaar op het SP-pand aan de Gaffelstraat.

Onderwerp van gesprek waren het XXIe congres en een vooruitblik naar het komende halfjaar. De SP gaat flink aan de slag voor een huisvestingsreferendum om de Rotterdammer te vragen wat zij vinden van de plannen van het college rond huisvesting. Ruim 20.000 sociale huurwoningen dreigen te verdwijnen, en dat in een stad waar juist een hele grote vraag is naar betaalbare woningen! De SP vindt dit te idioot van woorden, zoals ze heeft omschreven in een eigen onderzoek.

Verder maakte voorzitter Kevin Levie bekend te stoppen als voorzitter van de afdeling, omdat hij zich niet kan verenigen met de landelijke koers en prioriteiten van de partij op dit moment. Gelukkig blijft hij wel betrokken bij activiteiten van de afdeling. De leden van SP Rotterdam hebben Leo de Kleijn verkozen tot tijdelijk afdelingsvoorzitter. In juni zijn er verkiezingen voor een nieuw bestuur.