Crooswijkers tegen ongelijkheid

9 juli 2015

Crooswijkers tegen ongelijkheid

Foto: SP

Afgelopen woensdag gingen SP’ers in gesprek met mensen in Crooswijk over de toegenomen ongelijkheid in ons land. Veel Crooswijkers vertelden dat ze de verschillen toe zien nemen al kwam het ook voor sommigen als een verrassing hoe groot de verschillen zijn geworden de afgelopen jaren.

Foto: SP

De SP pleit voor het invoeren van een miljonairsbelasting. SP’er Riene Verburgh: ‘Ook in deze wijk is te zien dat een grote groep mensen het steeds moeilijker krijgt. De huren blijven stijgen en de zorgkosten nemen toe, maar de inkomens stijgen niet mee. Gelukkig kan het ook anders. Als we van de allerrijksten een iets grotere bijdrage vragen, dan kunnen we de samenleving voor iedereen mooier maken. Mensen die een vermogen van meer dan een miljoen hebben, kunnen echt wel iets missen. Als we dat geld dan investeren in de zorg, het onderwijs of in goede en betaalbare woningen, dan hebben we daar als gehele samenleving voordeel van. Veel Crooswijkers hebben laten weten het hiermee eens te zijn.’

Foto: SP

Wilt u ook meehelpen bij acties voor een miljonairsbelasting? Neem dan contact op met Riene Verburgh via riene@rotterdam.sp.nl. Meer informatie over deze actie vindt u op www.sp.nl/genoeg.