SP evalueert Rotterdamse campagne

3 juli 2014

SP evalueert Rotterdamse campagne

De Rotterdamse campagne heeft 5 zetels in de gemeentraad opgeleverd en 17 leden in de gebiedscommissies. Dat is geen slechte score. Dat ging niet vanzelf, de vele SP-vrijwilligers hebben dit mogelijk gemaakt. Tijdens de algemene ledenvergadering werd de campagne voor de gemeenteraad en die voor de Europese verkiezingen in mei nog eens onder de loep genomen.

We waren goed voorbereid. De lijsttrekker was vroeg gekozen, dat was gunstig. Verschil kwam duidelijk over. Een goede aftrap en veel media aandacht hielpen daarbij. We waren goed zichtbaar en de website had een groot bereik. Een volgende keer moeten we proberen nog meer leden in te schakelen, en onze activiteiten nóg beter plannen, was de conclusie. 'Want de volgende keer gaan we voor 10 zetels!', aldus SP-fractievoorzitter Leo de Kleijn.

De ledenvergadering stelde verder onder andere de procedure vast voor het kiezen van een nieuw afdelingsbestuur. Tot 15 augustus kan ieder lid van de SP Rotterdam zich kandidaat stellen voor het nieuwe bestuur. Je vindt hier meer informatie over de procedure.