Meedoen voor Hüsniye vanzelfsprekend: "We betalen toch allemaal belasting!"

15 maart 2014

Meedoen voor Hüsniye vanzelfsprekend: "We betalen toch allemaal belasting!"

Hüsniye de Roock, de nummer 2 van de SP Rotterdam Noord is de verbinding in de wijk in eigen persoon. In 2013 werd ze topvrijwilliger van het jaar, al vijf jaar is ze  gastvrouw bij Van Harte Restaurant in Mozaiek en actief in de vrouwenclub en bij de bingo voor ouderen. Zowat iedereen in Noord kent haar en zij kent zowat iedereen. Mensen in de buurt verbinden, dat geldt voor haarzelf, voor het Van Harte Restaurant in Mozaïek en voor de SP zelf.

Wat haar drijft is gelijke kansen voor iedereen. Niet alleen op papier, maar ook in de praktijk. Dat betekent volgens haar ook eens een buitenkansje aan een ander geven en niet alle credits zelf opeisen. Dat iedereen mee moet kunnen doen spreekt voor haar vanzelf. "We betalen toch allemaal belasting!".

"Zet mij maar voor die fontein op de foto want ik ben een bruisend persoon", zegt ze. Een van haar speerpunten is dan ook: "We hebben meer feestruimtes nodig in Rotterdam Noord!"