Cultuur uit de wijk in de Gaffelstraat

16 april 2013

Cultuur uit de wijk in de Gaffelstraat

Vrijdagavond stond de Gaffel in het teken van cultuur. Een interessante avond met dichters, muziek en beeldende kunst. Het afdelingspand van de SP trekt steeds meer nieuwe bezoekers. Om acties voor de bereiden, de hulpdienst te bezoeken, films te bekijken of debatten bij te wonen.

In het kader van de culturele avond worden deze maand schilderijen van Inge Kuypers tentoongesteld in de Gaffel. Op vrijdag lazen drie dichters voor uit eigen werk. Ruud Poppelaars, een Tilburgs dichttalent, Arnoud Rigter, ex stadsdichter van Eindhoven en de Rotterdamse Anouk Smies die in mei haar eerste bundel publiceert.Het thema was: anders kijken naar dingen om je heen. De dichters werden ondersteund door de alternatieve rock band Headsmoke .

Zowel de dichters als de muziek werd zeer gewaardeerd door de aanwezigen. 'Verrassend, mooi, mooi, mooi,' was het commentaar. Er waren vooral mensen uit de buurt aanwezig, die ook zichtbaar genoten en muisstil waren tijdens het voordragen.

Heeft u ideeen voor bijeenkomsten die te maken hebben met politiek of maatschappij? Meld u bij Ineke (ipalm@sp.nl) of Henk Freeling (henkfreeling@gmail.com). Dan kijken we of er mogelijkheden zijn, met name op vrijdagavond.