Red de thuiszorg: kom zaterdag 6 april naar Den Haag

31 maart 2013

Red de thuiszorg: kom zaterdag 6 april naar Den Haag

Rotterdamse ouderen zijn erg boos op het kabinet vanwege de bezuinigingsplannen voor de langdurige zorg. Dat bleek zaterdag opnieuw in Rotterdam tijdens een laatste rondje langs verzorgingshuizen voor de grote vakbondsmanifestatie op zaterdag 6 april.

In elk huis werd door iedereen direct getekend voor de actie voor behoud van de thuiszorg van Abvakabo FNV. Zowel ouderen als werknemers maken zich grote zorgen over de plannen van dit kabinet. In Crooswijk stelden ouderen zelfs een gang naar Den Haag voor om dit kabinet af te zetten!

Bezuinigingen al voelbaar
Veel ouderen hebben al last van de huidige bezuinigingen door de gemeente Rotterdam. Voor veel mensen is nog steeds onduidelijk welke hulp zij krijgen na 22 april als de nieuwe aanbesteding ingaat. Veel mensen hebben de afgelopen tijd ook minder uren zorg geindiceerd gekregen. Een zeer strijdlustige dame vertelde: Veel ouderen laten niet makkelijk merken dat ze veel niet meer zelf kunnen. De gemeentelijke ambtenaar kijkt daar niet doorheen of wil daar niet doorheen kijken en schrapt gelijk een uur zorg. Aan een andere tafel zat een grote familie die vandaag juist hun vader naar dit verzorgingshuis gebracht hadden. Ze beseften allemaal dat dat binnen enkele jaren waarschijnlijk niet meer mogelijk is en ondertekenden eensgezind de handtekeningenlijsten.

Bijna 100.000 handtekeningen
Inmiddels zijn er landelijk 96.630 handtekeningen binnen. Rotterdam haalde er de afgelopen nog eens 1947 op. Dat brengt de stand op 98.577! Als nog niet heeft getekend, kun u dat alsnog hier doen.

Manifestatie 6 april
6 april is er in Den Haag een grote manifestatie tegen de bezuinigingen in de zorg. Heeft u zich nog niet opgegeven? Dat kan alsnog op de website Strijd voor thuiszorg of bij Ineke Palm (ipalm@sp.nl).