SP: Red de speeltuinen in Rotterdam!

14 februari 2013

SP: Red de speeltuinen in Rotterdam!

Maandag bracht de SP-fractie een bezoek aan Bouwspeeltuin De Maeterlinck. Een prachtige doe-speeltuin met bezielde medewerkers en vrijwilligers. Ook zij staan onder druk. Net als veel speeltuinen in Rotterdam zijn ze bang dat ze dit jaar nog de poorten moeten sluiten. Sommigen redden het nog een tijdje met een kleine subsidie van de deelgemeente. Maar de meesten, van de zestig speeltuinen die Rotterdam rijk is, staan nu al onder druk.

Met het verlies van de ID'ers, een subsidiestop en een absurd hoge kostendekkende huur die hen boven het hoofd hangt, weten veel speeltuinen niet of ze nog wel open kunnen blijven. De speeltuinen in IJsselmonde hebben zich al verenigd en roepen alle speeltuinen in Rotterdam op in actie te komen. Op de site van het Comité Red de Speeltuinen. kun je de petitie ondertekenen. De SP steunt deze actie, en zal alles op alles zetten de speeltuinen in Rotterdam open te houden. De SP wil dat wethouder Laan met een oplossing komt. Alle Rotterdamse speeltuinen worden komende week uitgenodigd 5 maart naar het stadhuis te komen voor een eerste bijeenkomst.

Fractie bij bouwspeeltuin Maeterlinck
De SP-fractie bezocht deze week Bouwspeeltuin De Maeterlinck in IJsselmonde