SP oogst lof voor groene standpunten

2 september 2012

SP oogst lof voor groene standpunten

Op de Rotterdamse Oogstmarkt in het Museumpark deelde de SP biologische tomatenzaadjes uit. Op de markt bieden boeren uit de omgeving en Rotterdammers hun oogst te koop aan.

Producten van dichtbij: dat is duurzamer dan ze van ver laten komen. De derde editie van de Rotterdamse Oogstmarkt is dan ook een goede plek om de duurzame standpunten van de SP onder de aandacht te brengen.

Ike Teuling deelt tomatenzaad uit
SP-Kamerkandidaat Ike Teuling deelt tomatenzaadjes uit.

Onder andere Kamerkandidaat voor de SP Ike Teuling deelde aan marktbezoekers biologische tomatenzaadjes uit - met een boodschap. Teuling: ‘Veel mensen kennen de SP van thema’s als zorg, werk en onderwijs. Daardoor zien ze vaak niet dat de SP ook een hele groene partij is.’ Teuling was expert bij Greenpeace op het onderwerp kernenergie. De 7500 tomatenzaadjes-met-boodschap die ze met andere SP’ers uitdeelde oogstten lof: ‘Mensen zijn positief verrast over de SP-ideeën over groen en duurzaam.’

Uit het SP-verkiezingsprogramma:

• We steunen het streven van de milieubeweging om 30 procent minder koolstofdioxide (CO2) uit te stoten in 2020.
  • We verlenen geen vergunningen voor de bouw van nieuwe kolen- en kerncentrales.
  • We willen een moratorium op megastallen.
  • De Ecologische Hoofdstructuur en de verbindingszones worden voltooid. Zie: Roemer: 'Natuur is geen luxeproduct'.
  • De overheid stimuleert duurzaam en energiezuinig bouwen en renoveren.

Lijsstrekker Roemer knipt prikkeldraad en verbindt natuur
SP-lijsttrekker knipt in Weert prikkeldraad door om natuurgebieden te verbinden.

Hier vindt u de meeste groene en duurzame standpunten in ons verkiezingsprogramma terug:

Interview met Ike Teuling