SP-Rotterdam feliciteert Occupy met overwinning!

5 april 2012

SP-Rotterdam feliciteert Occupy met overwinning!

Vanmiddag heeft de rechter bepaald in een kort geding dat Occupy Rotterdam mag blijven op het Beursplein. Wel zal het kamp tijdens vier grote evenementen het plein moeten vrijmaken en de tenten dan tijdelijk verwijderen. Het kort geding was aangespannen door de Occupiers tegen de gemeente Rotterdam omdat de gemeente het kamp helemaal wilde verwijderen. SP Rotterdam feliciteert Occupy met hun overwinning voor hun recht op demonstratie.

Fractievoorzitter Leo de Kleijn en afdelingsvoorzitter Diederik Olders overhandigen de felicitaart aan Occupy

Occupy Rotterdam moest per 31 maart van de gemeente Rotterdam verdwijnen van het Beursplein vanwege het terrassen- en evenementen seizoen. Occupy spande hierom een kort geding aan en de rechter oordeelde vandaag in het voordeel van de Occupiers. Wel zal er tijdens de 'Bavaria City Race', Roparun, Marathon en Zomercarnaval tijdelijk de tenten afgebroken moeten worden.

SP-fractievoorzitter Leo de Kleijn: 'Terecht dat de Occupiers het kort geding hebben gewonnen. De SP-fractie vindt alleen dat de tenten ook tijdens deze evenementen zouden kunnen blijven staan. Ik feliciteer Occupy Rotterdam met hun overwinning. Het recht op demonstratie heeft gezegevierd!'

TaartDe felicitaart voor Occupy Rotterdam: "First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Motie van SP Rotterdam aangenomen: Occupy mag blijven!