Agenten verdienen beter!

5 april 2012

Agenten verdienen beter!

Agenten voerden vandaag actie voor het bureau aan de Doelwater in Rotterdam.Voor een goede cao en minder hak- en snijwerk door minister Opstelten.

De politiebonden ACP, NPB en VHMP willen dat er niet verder gehakt worden in de cao van de politie zoals minister Opstelten (veiligheid) dat voorstelt. De politie krijgt er steeds meer taken bij maar er wordt niet geïnvesteerd in de mensen die voor de veiligheid op straat moeten zorgen. De SP eist daarom ook een fatsoenlijk salaris, een vermindering van de werkdruk en vindt dat de bureaucratie aangepakt moet worden.

Leo de Kleijn en Diederik Olders in gesprek
SP-afdelingsvoorzitter Diederik Olders en SP-fractievoorzitter Leo de Kleijn in gesprek met de actievoerders

De agenten lieten hun stem horen. Het gaat om minder gebroken diensten, voldoende ondersteuning, het recht op vroegpensioen, het nakomen van oude cao-afspraken maar ook om mama- en papadagen en een goed seniorenbeleid. SP-voorzitter Diederik Olders: 'Politici hebben hun mond vol over veiligheid en daar zorgen deze agenten op straat voor. Dat doen ze met alle risico's van dien, zij moeten het doen. Ik vraag diezelfde politici dan ook: Laat merken dat je respect hebt voor hun werk. Zorg dus voor goede arbeidsvoorwaarden, dat is pas investeren in veiligheid.'

Slagerij Opstelten