Strijd voor gratis OV 65+ nog niet afgelopen

18 januari 2012

Strijd voor gratis OV 65+ nog niet afgelopen

De SP geeft de strijd voor het gratis OV voor 65+ nog niet op en blijft actie voeren voor het behoud hiervan. Dit doet de SP samen met Leefbaar Rotterdam via een handtekeningenactie. Ook de ouderenbonden ondersteunen de actie. De COSBO, CNV, Abvakabo en Katholieke Bond van Ouderen betuigen met in totaal 18.000 leden, hun steun voor het behoud van het gratis openbaar vervoer.

Leo de KleijnVanavond bespreekt de commissie de stand van zaken omtrent het gratis OV voor 65+. De wethouder heeft vandaag hierover een brief naar de raad gestuurd waarin zij een zestal varianten voorstelt die in de plaats van de huidige regeling kunnen komen. Wat de SP betreft is dit niet aan de orde en blijft bij haar standpunt dat deze bezuiniging niet door gevoerd mag worden.

SP-fractievoorzitter Leo de Kleijn: ”De voorstellen die de wethouder doet zorgen er uiteindelijk voor dat het gratis openbaar vervoer voor ouderen alsnog wordt afgeschaft. Ik zal vanavond daarom voorstellen aan Leefbaar Rotterdam en de PvdA om met zijn drieën een alternatieve dekking te zoeken om zo de regeling in stand te kunnen houden zoals we hier vier jaar geleden ook gezamenlijk voor hebben gepleit.”