Occupy Rotterdam niet aftuigen maar optuigen!

17 november 2011

Occupy Rotterdam niet aftuigen maar optuigen!

Leefbaar Rotterdam vond dat het maar afgelopen moest zijn met die kampeerders van Occupy Rotterdam bij Beurs voor het WTC-gebouw. Vanmiddag kregen de Leefbaren de wind van voren in de gemeenteraad. Burgemeester Aboutaleb vertelde in zijn betoog dat iedereen het recht had te demonstreren in Rotterdam en zich daar altijd hard voor zal maken. De SP was erg blij met de steun van de burgemeester.

De Leefbaren vonden enkel steun bij de VVD. Beiden vonden dat de actievoerders nu wel hun punt gemaakt hadden en dat het gratis kamperen lang genoeg heeft geduurd. Maar zelfs het CDA vond dat het er netjes aan toeging bij de Occupiers. De burgemeester melde dat er maar 1 klacht was binnengekomen en wel van het WTC-gebouw zelf. De actievoerders van Occupy Rotterdam voeren al weken actie tegen de veroorzakers van de crisis, net als in veel andere steden in de
wereld.

Leo de Kleijn met kerstboom bij Occupy Rotterdam
Leo de Kleijn biedt het kerstboompje aan

SP-fractievoorzitter Leo de Kleijn kwam direct na de raadsvergadering een kersboompje en olliebollen langs brengen bij de actievoerders van Occupy met in zijn kielzog andere raadsleden van onder meer Groenlinks, CristenUnie en zelfs een enkel Leefbaar raadslid.
Leo de Kleijn: "Wij bieden dit kerstboompje aan omdat Occuppy Rotterdam niet afgetuigd maar opgetuigd moet worden, net als deze kerstboom.''

Marko en Josine bij Occupy Rotterdam
SP-lid Marko Oudenaarden, initiator van de kerstboom actie, en SP-raadslid Josine Srörmann staken de actievoerders een hart en een oliebol onder de riem

Een actievoerder vertelde dat ze erg blij was met de actie van Leefbaar Rotterdam:''We hebben nog nooit zoveel aandacht en aanloop van gemeenteraadsleden gehad als nu''.

Occupy Rotterdam!
Ofwel: ''We don't buy it anymore!''