SP feliciteert Stichting Tuinieren voor ouderen

20 oktober 2011

SP feliciteert Stichting Tuinieren voor ouderen

De SP feliciteert de hobbytuinders Stichting Tuinieren voor Ouderen (TVO) met hun overwinning. De nutstuin van de Overschiese senioren mag blijven. De tuin dreigde te verdwijnen omdat het gebied moest worden opgehoogd. De SP-fractie vroeg hier enkele weken geleden aandacht voor in de gemeenteraad. Wethouder Karakus stelde de ontruiming twee weken uit en ging met TVO en de deelgemeente rond de tafel.

Gemeente en deelgemeente bleven twisten over wie voor de kosten moest opdraaien. TVO dreigde de dupe te worden. Na het gesprek van de hobbytuinders met wethouder Karakus en dagelijks bestuurder Markerink besloot de deelraad van Overschie vorige week geld vrij te maken om de terugkeer van de nutstuin te bekostigen.

Tuinieren voor ouderen op het stadhuis
De hobbytuinders van TVO op het stadhuis

De SP ziet dit als een mooie overwinning. SP-fractievoorzitter Leo de Kleijn:''Dit laat zien dat actievoeren helpt en je stem laten horen op het stadhuis zin heeft. Laat dit een voorbeeld zijn van hoe het kan. Je hoeft als Rotterdammer niet alles over je kant te laten gaan.''