Red de bus in Charlois

5 juni 2011

Red de bus in Charlois

Het SP actiecomité 'Red de Bus in Charlois' heeft de afgelopen week geflyerd en handtekeningen opgehaald op de Asterlomarkt in Zuidwijk om te voorkomen dat de buslijn 64/64 in Charlois gaan verdwijnen. Gebruikers van deze lijn werden geinformeerd over de plannen van het kabinet Rutte om deze lijn helemaal op te heffen. De meeste mensen waren bereid hun handtekening te zetten, en vooral bejaarden en mensen die moeilijk ter been zijn toonden zich geschokt door de plannen.

red ov

De consequenties van het beleid van het kabinet Rutte worden langzaam aan duidelijk voor iedereen. Natuurlijk was al duidelijk dat het kabinet asociaal zou gaan bezuinigen, maar nu is duidelijk aan het worden wat dat precies gaat betekenen. Op 9 juni zal er dan ook een 24-uurs staking plaatsvinden in het openbaar vervoer, welke door de SP wordt ondersteund.

Bent u het ook niet eens met de bezuinigingen op het openbaar vervoer? Kom dan op 9 juni de stakende RET-medewerkers ondersteunen in hun strijd, die ook onze strijd is. De stakingsbijeenkomst zal plaatsvinden vanaf 12.00 op het Schouwburgplein in Rotterdam. Er zijn toespraken van onder andere Tweede Kamerleden en er zal gezorgd worden voor muziek. De SP zal aanwezig zijn met de soepkar om tomatensoep uit te delen.